,


Наш опрос
Нравиться ли вам рубрика "Этот день год назад"?
Да, продолжайте в том же духе.
Нет, мне это надоело.
Мне пофиг.


Показать все опросы
Other


Курсы валют


Курсы наличного обмена валют в Украине

Внешний вид


Абоненти дізнаються, які мобільні мережі – «діряві»
  • 23 сентября 2012 |
  • 14:09 |
  • veber |
  • Просмотров: 812
  • |
  • Комментарии: 2
  • |
-1
Абоненти дізнаються, які мобільні мережі – «діряві»

Національна комісія з питань регулювання зв’язку та інформатизації на минулому засіданні доручила «Українському державному центрові радіочастот» організувати до кінця року роботи з вимірювання показників якості послуг зв’язку трьох мобільних операторів «Київстару», «МТС Україна» та «Астеліт» life:).

Як розповів «Коментарям» начальник УДЦР Павло Слободянюк найближчим часом центр має намір обрати підрядника на надання послуг з вимірювання показників. За його очікуванням, ним стане НТЦ «Омніс», яка за завданням регулятора проводила тестові «заміри» стільникового зв’язку під час чемпіонату ЄВРО-2012 у містах, які його приймали. До речі, ця компанія, за інформацією МТС, є єдиним акредитованим органом оцінювання відповідності послуг зв’язку вимогам якості в країні.

Цього разу вимірювання якості зв’язку будуть проводитися у масштабах всієї країни. «Вони промоніторять роботу мереж, як в обласних центрах, так і в районних, а також уздовж ключових магістралей та в сільській місцевості. Такий зріз має бути проведений до кінця року», - сказав Слободянюк. Регулятор вказав, що під час вибору населених пунктів для випробування показників якості перевага надаватиметься тим місцям, звідки надходили скарги споживачів телекомунікаційних послуг.

В чому вимірюється якість зв’язку?

Показники якості мобільного зв’язку були встановлені наказом Мінтрансзв’язку ще на початку 2010 року. Оператори звітують про їх дотримання, але до НКРЗІ все одно надходить велика кількість скарг. Це може вказувати на те, що в роботі мереж таки є проблеми, які ретельно приховуються.

Регулятор цього року встановив показники якості, які оператори повинні опубліковувати. Але заміряти їх технічними засобами не можна, оскільки вони стосуються кількості скарг щодо коректності проведення розрахунків з абонентами за надані послуги, а також скарг з організації обслуговування.

Нині абоненти, можна сказати, перебувають в абсолютному невіданні, наскільки якісним є зв’язок оператора, до якого вони хочуть підключитися. На сайтах компаній в обов’язковому порядку публікуються карти покриття, але, дивлячись на такі картинки, людина ніяк не зможе зробити для себе чіткий висновок, що якщо він знаходиться, припустимо, в області, яка виділена яскраво-зеленим кольором, то все буде ОК, а якщо світло-зеленого – то зв’язок буде перериватися. В інтернеті є незалежні сайти, які нібито оцінюють рівень покриття і розташування базових станцій. Наприклад, як проект OpenSignal. Але достовірність даних у ньому фактично зводиться до нуля, оскільки модерують дані самі користувачі.

Але на наступний рік регулятор затвердив розширений список обов’язкових до оприлюднення показників, в якому вже є, що заміряти. Зокрема, це відсоток неуспішних національних викликів (не більше 10%), відсоток викликів, які не своєчасно завершені (не більше 10% за норматива завершення, що не перевищує 10 секунд), відсоток викликів, коли зв’язок обірвався (не більше 5%). У 2014 році операторів змусять публікувати ще більше показників якості своїх мереж. Зокрема, стільникові компанії звітуватимуть про те, яка кількість спроб з’єднатися з мережею виявилася невдалою (має бути не більше 10%), за який час можна під’єднатися до мережі (має бути не більше 30 сек), скільки СМС не доходить (не більше 20%) та ін.

Звісно, регулятор повинен не лише давати можливість абонентам ознайомлюватися зі звітами компанії, але й особисто контролювати, щоб ніхто не брехав. Цим може зайнятися УДЦР, але у державного підприємства немає технічних засобів, щоб робити заміри. Це питання можна вирішити тільки шляхом виділення сотень мільйонів гривень з бюджету на закупівлю нового обладнання, що безумовно накладно. Тому поки наймається підрядчик.

Примітно, що послугами цієї ж компанії – НТЦ «Омніс» - користуються і всі мобільні оператори для вимірювання знову-таки якості надання послуг для власних потреб. Підрядник наразі проводить драйв-тести у 30-40 містах та на автомобільних дорогах за допомогою 20-ти спеціально оснащених автомобілів підвищеної прохідності. Впродовж місяця він здійснює зі спеціального обладнання тестові дзвінки загальною тривалістю не менше 40000 хвилин. НТЦ також може провести тести на залізничних маршрутах, у метрополітені, в приміщеннях. У зв’язку з тим, що результати замірів, замовлені як мобільними операторами, так і регулятором, будуть схожими (адже займається ними одна структура), у держави з’явиться можливість порівняти, хто надає їм неправильну інформацію та покарати дезінформатора.

До речі, для цих цілей регулятор уже розробив законопроект, який передбачає внесення до ліцензійних умов мобільних операторів обов’язкових норм рівня якості. Якщо депутати їх підтримають, НКРЗІ зможе погрожувати навіть анулюванням ліцензії за погану роботу мережі.

Де оператори можуть не з’єднувати абонентів?

У нещодавній доповіді начальника УДЦР Павла Слободянюка зазначається те, що оператори, навіть з гарними звітами про якість послуг, завжди зможуть маніпулювати даними, оскільки в законодавстві для них передбачені поблажки щодо покриття. Зрештою навіть якщо в окремих місцях є проблеми, на загальну оцінку це мало впливає. У таких умовах регуляторові важко висунути обґрунтовану претензію оператору. Адже загалом він норми виконує.

Так, ліцумови зобов’язують компанії покривати тільки 90% територій міст та 80% територій інших населених пунктів і транспортних шляхів.

«Тобто абонент, який опинився в межах решти 10% території міста або 20% території інших населених пунктів не матиме доступу до мережі «на законних умовах». Зрозуміло, що не можна змусити оператора здійснювати 100% покриття території України, оскільки для нього не вигідно покривати малозаселені та важкодоступні райони, і якщо змушувати його це робити, то щоб не розоритися, він змушений буде підвищувати тарифи на свої послуги. І тут уже регулятор повинен визначитися з пріоритетом, що для нього більш прийнятно. Або реагувати на скарги про відсутність покриття та погану якость зв’язку, або ж на скарги про високі тарифи», - наголошується в доповіді.

Як оператори відповідають на скарги?

Опитані «Коментарями» оператори зв’язку не дуже переживають з приводу того, що держава посилить контроль над їхньою роботою, оскільки вважають, що їм боятися нічого. Головне, аби була єдина недискримінаційна методика контролю.

«У кожному регіоні в технічному підрозділі у нас є група якості, яка реагує на скарги, спілкується з абонентами, з’ясовує причини, у разі необхідності виїжджає на місце, робить додаткові заміри і за можливості усуває проблему. Опрацьовуються абсолютно всі скарги, час залежить від складності рішення – від декількох хвилин до більш тривалих періодів, якщо, приміром, потрібно розширення ємності існуючої базової станції або встановлення нової», - заявляють в компанії «МТС Україна».

««Київстар» реагує на абсолютно всі скарги, побажання і прохання клієнтів. Вони усі опрацьовуються, проте, швидкість реагування на те чи інше звернення залежить від характеру скарги. Більшість проблем усувається відразу ж або впродовж декількох годин, але якщо скарга клієнта зачіпає питання розвитку мережі, капітальні інвестиції у покриття – звичайно ж, це більш тривалий процес, про що ми відразу попереджаємо абонента», - повідомили в зоряному операторі.

«Зазвичай, скарги абонентів під час надходження розподіляються на 2 категорії: проблеми з існуючим покриттям і запит на нове покриття. У першому випадку, якщо проблема з якістю зв’язку вже відома на момент звернення і знаходиться на розгляді оператора, агент кол-центру відразу ж реагує на запит і дає відповідь абонентові. У разі, якщо надходить запит на нове покриття, звернення реєструється в електронній системі запитів. Після чого абонент може дізнатися про результати свого звернення впродовж 2-3 днів за допомогою СМС-повідомлення від оператора», - розповідають про свій досвід реагування на скарги в life:).

Джерело фото: shutterstock

Теги: УДЦР, life:), Київстар, МТС, якість зв’язку

My Webpage



Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут видеть и оставлять комментарии к данной публикации.

Вверх