,


Наш опрос
Как изменилась Ваша зарплата в гривнах за последние полгода?
Существенно выросла
Выросла, но не существенно
Не изменилась
Уменьшилась, но не существенно
Существенно уменьшилось
Меня сократили и теперь я ничего не получаю


Показать все опросы
Other


Курсы валют


Курсы наличного обмена валют в Украине

Внешний вид


Чи доїде до вас "швидка"?
Чи доїде до вас "швидка"?


Зміни, серед іншого, передбачають поділ викликів швидкої на негайні та такі, що можуть зачекати, і оптимізацію територій, які охоплюють бригади.

У міністерстві охорони здоров'я це називають "матеріалізацією ідеї створення єдиного медичного простору", "тектонічним зсувом у практичній охороні здоров'я", водночас, громадські спостерігачі переконані, що поки це лише мрія.

І її втілення - це питання багатьох років, кажуть чиновники, які при цьому навряд чи можуть гарантувати, що нещасних випадків більше не буде.

Похмілля і кашель зачекають

Нові правила почнуть діяти для українців уже з моменту дзвінка за номером 103 - тепер усі виклики ділять на екстрені та неекстрені.

Приміром, якщо пацієнт без свідомості, або в нього судоми, раптовий біль в ділянці серця, гострі психічні розлади, будь-яка травма, отруєння або передчасні пологи - то працівник оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (так відтепер називається пункт, який повинен працювати у кожній області, Криму, Києві та Севастополі), мусить відправити карету швидкої негайно.

У випадку ж із раптовим підвищенням температури тіла з кашлем, нежиттю, болем у горлі, головним болем, запамороченням, підвищенням артеріального тиску, важким похміллям, або ж загостренням хронічних хвороб пацієнтові можуть запропонувати почекати годину.

У міністерстві охорони здоров'я це пояснюють тим, що в 2011 році після приблизно 11 мільйонів виїздів, які здійснили медики за викликами, госпіталізації потребували лише 2 мільйони 300 тисяч людей, а решта, по суті, отримали амбулаторну допомогу вдома.

У таких випадках, переконані ініціатори змін, допомогу повинен надавати сімейний лікар, а не бригада швидкої.

"Моє глибоке переконання полягає в тому, що суспільство мусить зрозуміти: машина швидкої допомоги вартістю 800 тисяч гривень в Україні тепер не може їхати на виклик за хворобою, яка не потребує 10-хвилинного доїзду - це неправильно", - зазначив директор центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Володимир Юрченко.

В січні у Броварському районі Київщині літня жінка вже померла через те, що до неї вчасно не приїхала швидка

В МОЗ заявили, що за цей випадок із посад звільнили головного лікаря станції екстреної медичної допомоги, завідувача Броварською підстанцією, фельдшера та диспетчера, а подальшим розслідуванням займатиметься прокуратура.

"Тут спрацював людський фактор. Є людина, яка недобросовісно поставилася до своїх обов'язків. Не по-людськи, не кажучи вже про професійний фактор".

"Просто лозунг"

Після визначення ступеня терміновості виклику виникає наступне запитання - як швидко медики доїдуть до пацієнта.

Згідно зі встановленими нормативами, для міста цей час становить до 10 хвилин, для сільських територій - до 20. Як приклад в уряді наводять Харківщину, де в обласному центрі бригада встигає на виклик за 9 хвилин, а по області - за 23.

Однак багато в кого виникають сумніви, що такі ж результати можливі у всіх інших областях - у шести з них, приміром, досі не створено центрів екстреної допомоги.

Із регіонів також надходять повідомлення про те, що з місцевих амбулаторій забирають автомобілі швидкої, які тепер розташовуватимуть пунктах базування. І не виключено, що в деяких випадках бригадам доведеться долати десятки кілометрів засніжених сільських доріг, аби відповісти на виклик.

"Це непроста річ - взяти і доїхати. Завжди будуть якість 5-10%, які ми не можемо виконати. Так у всіх країнах", - заявив Володимир Юрченко.

На всю Україну наразі є приблизно 3 тисячі 600 бригад медиків і близько 5 тисяч автомобілів швидкої допомоги. При цьому, за словами керівництва МОЗ, 75% цього автопарку перебуває у зношеному стані.

На кожен виїзд бригада може витратити 25 гривень - питання про те, чи вистачить цих грошей, втрачає сенс, якщо врахувати, що до 2013 року ця сума становила 6 гривень.

Щоб наблизити задекларовані показники до реальності, в 2013 році міністерство пропонує закупити 1200 нових автомобілів.

Хоча проблеми з кадрами, яких бракує, це не вирішує. Особливо з огляду на позицію керівників медичної галузі, згідно з якою в бригаді повинен працювати спеціаліст медицини невідкладних станів, а не кардіолог, педіатр, чи інших фахівець.

"Я думаю, найближчі кілька років 20 хвилин на виклик будуть нереальними. Це мрія, до якої потрібно йти, завдання на майбутнє, якого слід досягати, якщо ми хочемо адекватно і вчасно надавати медичну допомогу. Але нині це виглядає просто лозунгом, красивою метою", - сказав у коментарі ВВС Україна голова громадської ради при міністерстві охорони здоров'я Олег Мусій.

Хто відповідальний?

"Чому в минулому році не готувалися до виконання цього закону з 1 січня? Хто за цим стоїть? Чому люди страждають через недбалість чиновників?", - це питання врешті-решт поставив президент Віктор Янукович під час засідання Комітету з економічних реформ.

Однак, не до кінця зрозуміло, кому саме він його адресував - за день до того прем'єр Микола Азаров також заявив, що нова система досі не працює належним чином, а якість та вчасність надання медичної допомоги не відповідає поставленим вимогам.

Покращити це пообіцяв голова агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів. Він планує поступово обладнати усі автомобілі медиків GPS-навігаторами.

"GPS оптимізує і скоротить час доступу "швидкої" до пацієнта", - заявив пан Каськів.

У свою чергу, у міністерстві охорони здоров'я всі питання, які виникатимуть з приводу якості наданої допомоги, радять адресувати представникам місцевої влади.

Оскільки кожна область матиме свій центр, то і відповідальність за його роботу лежить на керівництві регіонів - на цьому заступник міністра наголосив кілька разів.

"Міністерство охорони здоров'я дійсно не має повноважень організовувати медичну допомогу у конкретному селі, районі, чи місті. Насправді, це більшою мірою компетенція органів місцевої влади. Це - спільна відповідальність", - прокоментував Олег Мусій.

Про те, що із реалізацією закону виникнуть проблеми, в Україні говорили ще до набрання ним чинності - в грудні депутат Валерій Писаренко пропонував перенести цю дату на липень 2013, оскільки переважну частину необхідних організаційних заходів, за його словами, не виконали. Хоча на розробку нового закону в Україні витратили майже 2 роки.

"Для створення центру екстреної допомоги треба фінансовий ресурс, нормативна база. Все ж впирається в бюджет - фінансування почалося з 1 січня, - пояснив Олександр Толстанов. - Ця система не може бути побудована за один день, місяць, або рік. Це кропітка робота протягом багатьох років".

Відтак, керівництво медичної галузі просить поставитися до всього, що зараз відбувається, із розумінням, і дати більше часу на втілення нових правил. Для прикладу в МОЗ наводять Естонію, де на подібну реформу витратили 9 років. Україні, кажуть, треба не менше.

My Webpage



Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут видеть и оставлять комментарии к данной публикации.

Вверх