,


Наш опрос
Насколько Вас заебали посты Нейро_Социум о дегенерате Шарие?
Убрать нахер посты о Шарие!
Разрешить один пост в день
Забанить Нейро_Социум нахуй!


Показать все опросы
Other


Курсы валют


Курсы наличного обмена валют в Украине

Внешний вид


Директор Энергосообщества ЕС Копач потребовал от и.о. министра энергетики Буславец прекратить нарушать закон Украины
+1
20 мая и.о. министра энергетики Украины Ольга Буславец получила от директора секретариата Европейского Энергосообщества Янеза Копача письмо, в котором он подверг острой критике действия правительства Украины. Напомню, Украина с целью добиться энергетической независимости от РФ прилагает все усилия, чтобы войти в Европейское энергосообщество, и потому тон у Копача не дипломатичный, а директивный. В отличие от высказываний европейских дипломатов, высказывание энергетиков об украинском Кабмине и его действиях очень четкие и конкретные.

Копач требует прекратить дискриминацию государственных энергокомпаний и, прежде всего, прекратить за счет "Энергоатома" дотировать частные энергокомпании!

Также Копач потребовал обеспечить настоящую конкуренцию на рынке, подробно объяснив, каким образом это нужно сделать. Европейское энергосообщество требует от Кабмина немедленно учесть его рекомендации согласно договоренностям.

Самое забавное: европейский энергетик решительно добивается от Буславец, чтобы та соблюдала закон Украины "О рынке электрической энергии" и перестала игнорировать обращения Энергосообщества! Как-то работа не складывается.

Поводом для такого беспрецедентно жесткого письма стало то, что 20 мая Кабмин внес изменения в постановление №483 "Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії". Это постановление фактически предполагает продажу государственной электроэнергии на аукционах. С этой позицией не согласно новое руководство "Энергоатома", которое считает, что с промышленностью следует заключать двусторонние контракты. Копач фактически поддержал "Энергоатом" и требует отменить правки в постановление.

Какое огромное значение позиция Копача имеет в реформе энергетики в Украине, хорошо понятно из интервью с ним Сергея Головнева.

Вот официальный перевод текста письма Янеза Копача от 20 мая.

"Я хотів би звернутися до вас щодо Постанови №48 3 від 5 червня 2019 року, в яку сьогодні Кабінетом Міністрів України були внесені зміни, виходячи з вашої пропозиції. Це постанова КМУ "Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії".

Ця мета є законною, але процес її прийняття - ні. Він не був прозорим та супроводжувався недотриманням норм законодавства. Статтею 62 ЗУ "Про ринок електричної енергії" передбачено, що пропозиції щодо покладення спеціальних обов’язків готуються НКРЕКП за попередньої консультації із Секретаріатом Енергетичного Співтовариства. НКРЕКП повинна довести до відома Секретаріату Енергетичного Співтовариства інформацію про заходи, вжиті на виконання цієї статті, зокрема щодо можливих наслідків таких заходів для конкуренції на ринку електричної енергії України та на ринку електричної енергії Енергетичного Співтовариства.

Попередній Уряд ігнорував це положення, і Ви також це продовжуєте. Ми випадково помітили опублікований для громадських обговорень проект вищезазначеної Постанови та подали суттєві коментарі до неї, які були надіслані мною 12 травня. Ваше Міністерство навіть не відповіло і проігнорувало все, що ми запропонували, включаючи проблеми, пов'язані з дотриманням acquis. Це означає не лише порушення зобов’язань України щодо Директиви про електроенергію в рамках Договору про Енергетичне Співтовариство, а й Закону України "Про ринок електричної енергії". Під час обговорення статусу ринку електроенергії, організованого Комітетом ВР України з питань енергетики, Ви публічно оголосили, що ваше Міністерство запропонує прийняти так звані фінансові спеціальні обов’язки, запропоновані Секретаріатом та підтримані USAID рік тому. Зміни, прийняті до Постанови КМУ, сьогодні не враховують жодної з наших пропозицій.

Ми розуміли, що негайний перехід до фінансового PSO буде складним завданням. Тому ми підготували декілька поправок, щоб зробити чинний PSO більш ефективним. Ми переробили проект, щоб його можна було швидко перетворити на фінансовий PSO, а також висловили занепокоєння щодо відповідності деяких положень. Як уже було сказано, всі наші зусилля були проігноровані. Постанова про PSO виходить за рамки того, що необхідно для досягнення загальних економічних інтересів, тобто забезпечення доступного електропостачання для домогосподарств, такого, як постачання універсальних послуг, вона непропорційна та не має юридичної визначеності.

Зобов'язання "Енергоатома" продавати Гарантованому покупцю коливається від 90% до 80% (із сьогоднішніми змінами). Цей великий обсяг електроенергії, що продається для цілей PSO, не дозволяє Енергоатому брати участь у вільному продажу на ринку. Проведення аукціонів у цих випадках є безглуздим, тому що переможець у придбанні 80% ядерної (і 35% виробленої на гідроелектростанціях) електроенергії заздалегідь відомий – Гарантований покупець, і ціна на продаж також відома заздалегідь - фактична середньозважена ціна за період квітень-травень 2019 року (включаючи акциз, що стягується з 1 липня 2019 року). Виникає також питання щодо дотримання вимог відповідності, тому що ціни генерації для продажу з атомних і гідростанцій Гарантованому Покупцю також регулюються, і це може означати непропорційне PSO як регулювання на оптовому рівні.

Більше того, покладання зобов'язань на дві державні компанії може означати дискримінацію, тому що якщо мета – це перерозподіл можливого надлишкового прибутку, то це повинно бути оцінено за об'єктивними критеріями і може бути орієнтовано на прибуток інших домінуючих (приватних) виробників, які, як очікується, також зможуть отримати великі прибутки від відкриття ринку.

На додаток, дозвіл Гарантованому покупцю купувати великі обсяги "дешевої" електроенергії не тільки для задоволення потреб домогосподарств, а також для продажу на організованих ринках, закриває велику частину ринку електроенергії і перешкоджає розвитку конкуренції. Виникає питання про використання Гарантованого покупця в схемі PSO та збереження його ролі як єдиного покупця без пояснення, за яким форвардним контрактом електроенергія повинна продаватися між Гарантованим покупцем та постачальниками універсальних послуг, хто бере на себе ризики, хто відповідає за небаланси, а також за які ризики та як постачальники універсальних послуг повинні отримувати компенсації, виходячи з покладення зобов'язань на Гарантованого покупця надавати компенсації постачальникам універсальних послуг, і де Гарантійний покупець буде отримувати гроші на такі компенсації.

Нарешті, хоча PSO має обмежену тривалість (з 1 липня 2019 року по 31 грудня 2020 року), положення Постанови взагалі не стосуються необхідності усунення перехресних субсидій і підвищення цін для домогосподарств, тим самим не розв’язуючи проблему, заради розв’язання якої PSO було прийнято.

Секретаріат підтримував реформу ринку електроенергії в Україні та пропонував текст акту PSO, що вирішував проблеми та досягав цілей без спотворення функціонування ринку. Постачальники універсальних послуг повинні мати можливість купувати електроенергію на ринку, у виробників та трейдерів на їх вибір. Це називається ринком. Заходи, запропоновані Секретаріатом, призначені для використання очікуваних надприбутків для компенсації витрат на універсальні послуги.

Тому я хотів би попросити вас переглянути затверджену постанову № 483 з затвердженими змінами та розглянути пропозиції Секретаріату та USAID. Врахування згаданих пропозицій сприятиме приведенню цього акту у відповідність із зобов'язанням взятих Україною у рамках Договору про заснування Енергетичного Співтовариства".

Письмо показывает, что Европейское Энергосообщество не будет пассивно наблюдать за ситуацией в украинской энергетике.

ЕС требует от Украины играть по своим правилам, если мы действительно хотим интегрироваться в европейскую энергетику. Но оставлять все как есть нам не позволят, потому что обязательства Украина на себя уже приняла.

Нет, но вы просто вдумайтесь, до чего дошло пресловутое внешнее управление Украиной - они нас уже начали заставлять соблюдать наши собственные законы!
censor.net.ua

-->


Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут видеть и оставлять комментарии к данной публикации.

Вверх