,


Наш опрос
Хотели бы вы жить в Новороссии (ДНР, ЛНР)?
Конечно хотел бы
Боже упаси
Мне все равно где жить


Показать все опросы
Other


Курсы валют


Курсы наличного обмена валют в Украине

Внешний вид


КБ «Південне» розробило кращий двигун четвертої ступені
  • 18 сентября 2012 |
  • 17:09 |
  • нах... |
  • Просмотров: 1305
  • |
  • Комментарии: 12
  • |
+12
КБ «Південне» розробило кращий двигун четвертої ступені

Ви помітили — в останні роки в світі різко активізувалися космічні дослідження. У космос рвуться не тільки визнані гранди — Росія і США. Нині Китай, Японія, Індія, Бразилія шлють в близький і далекий простір свої апарати. Європейське космічне агентство також нарощує свої зусилля в дослідженнях космосу. У цьому зв’язку для нас в Україні важливо, що ЄКА прийняло «на озброєння» в якості маршового двигуна четвертої ступені українську установку, розроблену в знаменитому КБ «Південне» і виготовлену на заводі «Південмаш».

За допомогою цього двигуна недавно з аеродрому Куру у Французькій Гвінеї була запущена ракета, яка вивела на орбіту відразу дев’ять супутників. Це були два італійських ШСЗ і сім мікросупутників, розроблених в європейських університетах. Наш двигун включався тричі для зміни орбіти, і кожен раз продемонстрував надійну і точну роботу.

Яким же чином українські вчені та виробничники з колись надсекретних організацій та підприємств космічної галузі стали співпрацювати з європейцями? Коли в Європейському космічному агентстві постало питання про створення ракети легкого класу «Вега» для запуску супутників, європейці дали замовлення на неї італійській фірмі AVIO. А та визнала за необхідне звернутися за допомогою до визнаних у світі фахівців з ЖРД з КБ «Південне». Так дніпропетровці стали учасниками європейських космічних проектів. Вони не тільки виконали всі жорсткі технічні вимоги замовників, але й створили маршовий двигун четвертої ступені, рівного якому в світі сьогодні немає.

Створення такого двигуна потребувало вирішення вперше в Україні низки науково-технічних проблем, нових технічних рішень на рівні винаходів, захищених згодом патентами України. Серед них — камера двигуна і спосіб її охолодження, пояси завіси внутрішнього охолодження двигуна, електрогідроклапан.

Двигун поєднує велику кількість нових оригінальних технічних рішень і наукових розробок, що і дозволило стати йому унікальним у своєму класі.

Одна з них — принципово нова організація внутрішнього охолодження камери згоряння. Запропонована інженерами КБ «Південне» система охолодження за допомогою поясів завіс окислювача і пального була нестандартною, але повністю себе виправдала. Стендові випробування показали її надійність. Два дослідні зразки двигуна були випробувані за всіма правилами і підтвердили заявлені технічні характеристики нових ЖРД.

Було також проведено порівняння характеристик маршового двигуна для верхніх ступенів ракет-носіїв, створеного фахівцями КБ «Південне» ім. М.К. Янгеля, і двигунів КРД-79 і РД-0225, розроблених провідними підприємствами Росії — КБ «Хіммаш» та КБ «Хімавтоматика». Тести показали, що український двигун перевершує двигуни такого класу провідних підприємств Росії та світу за основними показниками — питомомий імпульс тяги двигуна і співвідношення компонентів палива, при цьому він менш габаритний і легший за зарубіжні аналоги. Важливо ще й те, що при створенні цього двигуна були апробовані нові підходи до проведення наземних випробувань. Це дозволило значно знизити витрати за рахунок скорочення числа проведених тестів.

А потім двигун був перевірений вже не на стенді, а на практиці — в лютому цього року на орбіту були доставлені наукові супутники італійського виробництва LARES і ALMASat-1, а також ще сім мікросупутників, створених в рамках програми CubeSat, яка курується європейськими університетами. Супутник LARES відокремився від ракети через 55 хвилин після запуску. А через 15 хвилин від ракети відділилися сім мікросупутників CubeSat і ALMASat-1.

КБ «Південне» розробило кращий двигун четвертої ступені

Європейська ракета-носій «Вега» перед стартом з космодрому Кур


Космодром Куру, або Гвіанський космічний центр (ГКЦ) побудований в 50 км від міста Кайенн — між селищами Куру і Сіннмарі. Завдяки розташуванню стартового майданчика в екваторіальній області Землі супутники, які виводяться на орбіту, можуть досягати більшої швидкості при меншій витраті палива. Стартова площадка для запусків розташована в точці з координатами 5 градусів північної широти і 52 градуса західної довготи. Це забезпечує 15% перевагу по швидкості при виведенні на орбіту супутників в порівнянні з пусками з американського космодрому на мисі Канаверал і 40% — при запусках з космодрому Байконур.

Створення авіаційного або ракетного двигуна саме по собі є подією, а якщо його характеристики істотно перевищують існуючі аналоги, то така подія справді визначна. Розробка маршового двигуна для керуючого модуля рідинної рухової установки верхнього ступеня європейської РКН «Вега» є результатом творчих зусиль великого колективу українських вчених, конструкторів, виробничників, випробувачів, менеджерів.

Цей пуск в європейському космічному агентстві названий кваліфікаційним. Він повністю підтвердив найвищу кваліфікацію українських розробників космічної техніки. В умовах роботи, далеких від нормальних, вони успішно подолали всі труднощі і створили наукомісткий, високотехнологічний, інноваційний продукт, конкурентоспроможний на європейському ринку космічних послуг, який підвищує експортні можливості України. Досить сказати, що розробка дніпропетровців при підписанні контракту конкурувала з російським двигуном — розгінним блоком «Бриз-КМ» аналогічного класу, розробленим в російському космічному центрі ім. Хрунічева. Тепер ЄКА планує взяти носій «на озброєння» і запускати 2-3 такі ракети в рік.

Всім комплексом робіт по створенню двигуна керували Генеральні директори ДП «КБ «Південне» Станіслав Миколайович Конюхов і Олександр Вікторович Дегтярьов. На чолі самої розробки стояв відомий у світі конструктор ракетних двигунів Володимир Миколайович Шнякін. На жаль, нещодавно Володимир Миколайович Шнякін і Станіслав Миколайович Конюхов пішли в інший світ...

Робота «Створення рідинного ракетного двигуна для верхніх ступенів ракет-носіїв» висунута Державним підприємством «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля» на здобуття Державної премії України в галузі науки і техніки.

http://www.noos.com.ua/ua/post/3012



Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут видеть и оставлять комментарии к данной публикации.

Вверх