,


Наш опрос
Нравиться ли вам рубрика "Этот день год назад"?
Да, продолжайте в том же духе.
Нет, мне это надоело.
Мне пофиг.


Показать все опросы
Other


Курсы валют


Курсы наличного обмена валют в Украине

Внешний вид


Официальные причины исключения Днепропетровска и Одессы из списка городов, которые примут Евро-2012
  • 20 мая 2009 |
  • 09:05 |
  • YaruariY |
  • Просмотров: 22592
  • |
  • Комментарии: 0
  • |
0
Днепропетровск и Одесса проиграли
Официальные причины исключения Днепропетровска и Одессы из списка городов, которые примут Евро-2012

Президент Федерації футболу України Григорій Суркіс під час прес-конференції в Будинку футболу у вівторок, 19 травня, оприлюднив документи УЄФА, які містять офіційну позицію цієї організації щодо логіки подальшого розвитку процесу підготовки до Євро-2012 у містах, визначених на засіданні Виконкому УЄФА у Бухаресті. При цьому він детальніше розповів про мотиви виключення Дніпропетровська й Одеси зі списку приймаючих міст.

Очільник українського футболу підкреслив, що він шокований заявами місцевих владних структур із цього приводу: «Своїми безвідповідальними заявами деякі представники Дніпропетровська й Одеси навмисно дезорієнтують громадськість і цим наносять удар по репутації країни в очах УЄФА. Насправді, згадані міста просто не виконали своїх зобов’язань, узятих перед Союзом європейських футбольних асоціацій, і тому й були позбавлені права прийняти матчі Євро-2012».

Із цього приводу Григорій Суркіс зацитував частину звернення Мішеля Платіні до мерів Дніпропетровська й Одеси: «На жаль, ми мусили прийняти це важке рішення, проте віримо, що Ви продовжуватимете підтримувати проведення турніру Євро-2012 у Польщі та Україні». За словами президента ФФУ це звернення означає те, що УЄФА не сумнівається в тому, що міста, які вибули зі списку приймаючих міст, лишаються відданими турніру. Тож нині не слід зупинятися на зробленому, а всеодно продовжувати роботу по розбудові інфраструктури.

«Я сказав панові Куличенку (меру Дніпропетровську – прикл. авт.), що життя на цьому не закінчується. Треба сконцентрувати свої зусилля на приватизації того ж таки «ДніпроАвіа» і все ж реконструювати міський аеропорт. От якщо абсолютно гіпотетично уявити, що якесь із польських міст належним чином не підготується до чемпіонату, то його в будь-який момент зможе замінити резервне, адже воно перебуває в повній готовності до проведення матчів турніру», - зазначив президент ФФУ.

Що ж до мотивів УЄФА виключити Дніпропетровськ і Одесу зі списку міст, які прийматимуть матчі Євро-2012, Григорій Суркіс навів і прокоментував чіткі характеристики експертів УЄФА:

1. Стадіони

- «Дніпро-арена» не відповідає стандартам проведення матчів Євро-2012. Завдання на проектування не передбачало зведення стадіону категорії «Еліт». Для виконання умов для отримання цього статусу потрібні значні конструктивні зміни: організація доступу і виходу зі стадіону, збільшення числа турникетів у три рази, встановлення турникетів на повний зріст, створення необхідних умов для представників медіа, істотне збільшення кількості сидінь, що в свою чергу спричинить збільшення кількості евакуаційних виходів. Стадіон стандартів Євро-2012 має передбачати 30 тисяч місць, які забезпечують повний огляд футбольного поля. У зв’язку з цим у Дніпропетровську пропонували замінити сидіння на вужчі, але це рішення досі не було остаточно погоджено з УЄФА. Якщо говорити об’єктивно, то Союз європейських футбольних асоціацій на даний момент розглядав стадіон у Дніпропетровську як нездатний проводити такі змагання. Враховуючи той обсяг робіт, які треба виконати, УЄФА скептично ставився до реалістичності проведення масштабних змін. Більше того, не було запропоноване конкретне проектне рішення по приведенню стадіону до умов УЄФА, не було визначено замовника, виконавця, строків реконструкції – загалом не було предметної відповіді на зауваження УЄФА. Не дивлячись на те, що арена введена в есплуатацію у вересні 2008 року, досі не розроблений план управління стадіоном, і не створена професіональна управлінська структура, яка потрібна для акредитації стадіону категорії «Еліт».

- У Одесі існували дуже великі ризики щодо своєчасної реалізаціїї проекту спортивної арени. Довгий час будівництво майже не рухалося, оскільки «Чорноморець» продовжував грати матчі Чемпіонату України на напівзруйнованому стадіоні. До того ж, не дивлячись на те, що Одеса надала фінансові гарантії УЄФА щодо будівництва споруди, представники міста додатково звернулися за фінансовою підтримкою до Уряду. Але ж цей стадіон – приватна власність, Кабмін жодним чином не може виділити кошти на його розбудову. За умов постійної невизначеності особливе занепокоєння в УЄФА викликала відсутність у проектної команди досвіду в будівництві і управлінні стадіоном. У зв’язку з цим експертна комісія неодноразово акцентувала увагу на тому, що слід залучити в якості представника замовника професіональної компанії або окремих спеціалістів із достатнім досвідом реалізації подібних проектів. Це зроблено так і не було. Виявилося, що запропонувавши цікавий проект, Одеса так і не змогла надати гарантії на його реалізацію.

2. Розміщення

- Дніпропетровськ та інші міста-супутники згідно з аналізом УЄФА змогли б забезпечити 45% від необхідних 4-5-зіркових номерів. До того ж не було запропоновано ефективного варіанту транспортного забезпечення тих, хто мешкав би в готелях Запоріжжя та Дніпропетровської й Запорізької областей. Існував запасний план по введенню в експлуатацію в якості готельних комплексів високоякісних річних лайнерів, але по цьому питанню так і не було розроблено чітку фінансову модель.

- В Одеси не вистачало близько 40 відсотків п’ятизіркових місць. Був запропонований запасний варіант – розміщення туристів на високоякісних круїзних лайнерах. Але й тут міська влада так і не змогла запропонувати чітку фінансову модель фрахтування морських суден, і до того ж перекинула всі фінансові ризики на УЄФА, що суперечить формату турніру.

3. Аеропорти

- Два роки тому було розроблено генеральний план реконструкції дінпропетровського аеропортуі будівництва нового терміналу з пропускною спроможністю 100 пасажирів на годину. Всі ці дані були підтверджені. Проте існувала заборона на приватизацію «ДніпроАвіа», яке перебувало в державній власності. У березні цього року завдяки титанічним зусиллям центральних органів влади і ФФУ це питання було розблоковане – нині воно розглядається у Фонді Держмайна, де виписується конкурс на приватизацію. Але ж за таких умов УЄФА аж ніяк не міг бути впевненим, що цей проект буде реалізовано вчасно. Якщо навіть розпочати будівничо-монтажні роботи у вересні-жовтні 2009 року - ймовірність повної вчасної реалізації проекту є дуже низькою. До того ж слід врахувати час для навчання персоналу і налагоджування процесів функціонування аеропорту.

- В Одесі аеропорт перебуває на балансі міста. Кабміном був запропонований план його реконструкції за рахунок держбюджету. В тому разі, якщо цей комплекс передадуть у державну власність, Мінтранс був готовий виділити 360 млн. гривень на розбудову об’єкта. Але місцева влада відмовилася від такої перспективи і гарантувала проведення реконструкції за рахунок інвестора. Він був визначений лише в лютому 2009 року. За даними Григорія Суркіса угоди з інвестором досі не підписані і не підтверджені джерела фінансування. Отож, попри надані Одесою гарантії, перевірка УЄФА не знайшла підтвердження фактичного виконання цих робіт і визначила для цієї галузі високий (червоний) ступінь ризику.

4. Транспорт

Інспекція УЄФА визначила і в Дніпропетровську, і в Одесі низький рівень транспортної інфраструктури. Міста віддалені від головних транспортних вузлів - Відня, Берліна і Москви. Звідти до Дніпропетровська і Одеси треба діставатися наземним транспортом понад 24 години, що створює неабиякі ускладеннення для розробки плану мобільності. Аналіз УЄФА свідчить про те, що більше 80-ти відсотків туристів будуть пересуватися по місту міським транспортом, а його готовність перебуває нині аж ніяк не на високому рівні. В Дніпропетровську стадіон міститься в центрі міста, і це створює проблеми для доступу й обладнання прилеглих територій. У Одесі спортивна арена розташована в парковій зоні. Для створення комфортного під’їзду до неї треба будувати тунель або естакаду, яка має на меті з’єднати Митну площу зі стадіоном. Реалізація цього проекту була під великим сумнівом.

Олександр ГОЛЬДЕНБЕРГ, Інформа



Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут видеть и оставлять комментарии к данной публикации.

Вверх